W co wyposażyć warsztat samochodowy?

Przygoda z mechaniką pojazdową bardzo często finalnie doprowadza do sytuacji, w której decydujemy się założyć własny warsztat samochodowy. Bardzo często na tym etapie zastanawiamy się, w co właściwie warsztat taki powinien być wyposażony, ewentualnie na czym warto, a na czym nie warto oszczędzać https://readyauto.pl/oferta/zabudowy-aut-dostawczych/. Poniżej krótkie zestawienie takich właśnie sytuacji.

Podstawowa sprawa, czyli klucze

Na pierwszy ogień idą oczywiście klucze. Przede wszystkim dobrze jest mieć w warsztacie samochodowym zestaw narzędziowy oparty o dużą grzechotkę. Do nie j oczywiście najlepiej jest mieć odpowiednie przejściówki nasadki itp. Średnia grzechotka również się przyda i powinna występować w podobnym zestawie. Mała grzechotka jest już elementem, na którym nasz warsztat samochodowy w pierwszym etapie funkcjonowania może oszczędzić, ponieważ będzie używana relatywnie rzadko, a zastąpić ja możemy spokojnie dobrymi kluczami oczkowymi. Najczęściej bywa również tak, że małe śruby są umieszczane w bardzo mało dostępnych miejscach, więc zamiast grzechotki z nasadką (nawet jeśli już będzie u nas na stanie) będziemy używać zwykłych kluczy płaskich, które czasem mają również wbudowane grzechotki. Każdy klucz, jaki kupimy, powinien być odpowiedniej jakości. Nie oznacza to oczywiście, że musimy od razu kupować te z najwyższej półki, ale te najtańsze lub ze średniej półki w warsztacie odpadają. Generalnie idziemy „górną półką”. Podczas intensywnego używania szybko się zużyją. Warto jest wspomnieć również, że każda grzechotka, nie służy do dokręcania lub odkręcania czegokolwiek na siłę. Do tego służą inne narzędzia, a jeśli będziemy często praktykować używanie do tego grzechotek, to nasz warsztat samochodowy, https://cemot.pl/oferta/warsztat-samochodowy-mierzyn/ szybko uszczupli zapasy finansowe na wymianę zniszczonych grzechotek. Podobna zasada dotyczy śrubokrętów oraz kluczy płaskich.

Palniki

Palnik jest rzeczą potrzebną w każdym warsztacie samochodowym, ale w tym przypadku możemy już nieco przyoszczędzić. Używamy go dość rzadko, ale bywa i tak, że czasem śruba puszcza dopiero po podgrzaniu. Ma to oczywiście związek ze zjawiskiem rozszerzalności temperaturowej. Dotyczy to głównie śrub bardzo zapieczonych. Tylko temperatura pozwoli nam uwolnić śrubę z okowów rdzy, piasku oraz innych zanieczyszczeń. W związku z tym, że jest rzadko używany, nie musimy brać górno-półkowych egzemplarzy, ale jeśli budżet na to pozwala, weźmy coś z półki średniej.

Odkręcanie filtrów

Odkręcanie wszelkich filtrów to podstawa w warsztacie samochodowym. Podstawowym narzędziem jest klucz łańcuchowy do filtrów, ale zdarzy się, że filtr będzie trudno dostępny lub zapieczony. W takiej sytuacji najlepiej jest używać trójpunktowego klucza ramiennego, który pozwoli nam bezpiecznie odkręcić każdy filtr. Klucze takie z górnej półki kosztują kilkadziesiąt złotych, dlatego inwestycja w zestawy dedykowane do różnych modeli aut, nie będzie szczególnie dużym wydatkiem, ale sprawi, że nasz warsztat samochodowy, będzie zdecydowanie płynniej pracował.

Rozpieraki

Rozpieraki to narzędzia, w jakie należy wyposażyć każdy warsztat samochodowy. Przydają się one podczas wymiany klocków hamulcowych, tarcz i generalnie podczas wielu innych czynności. W tym wypadku należy zaopatrzyć się w na pewno w jeden rozpierak uniwersalny, który będzie pasował do wielu samochodów. Inne rozpieraki również nam się przydadzą i możemy je zamawiać w hurtowniach na bieżąco https://readyauto.pl. Rozpieraki takie będą rozpierakami dedykowanymi i zanim zabierzemy się za naprawę jakiegokolwiek układu hamulcowego, sprawdźmy, czy nie potrzeba takiego zamówić. Raz, że zaoszczędzimy sobie czasu, a dwa nie zniszczymy czegoś, co było przed naszą ingerencją sprawne.

Zarabianie przewodów hamulcowych

Wymiana oraz naprawa przewodów hamulcowych to również jedna z czynności, jaką często wykonuje warsztat samochodowy. Od tego, jaki sprzęt kupimy, zależy ile czasu, nad tym spędzimy my sami lub nasi pracownicy. Warto pamiętać, że awarie układu hamulcowego są jednymi z częstszych. Przewody są atakowane przez korozję i gryzonie, a zazwyczaj przez jedne i drugie, więc będziemy mieli z nimi kupę roboty. Kupując zestaw za 100 zł, zaoszczędzimy na narzędziach, ale nie na robociźnie. Droższe zestawy oferują zdecydowanie wygodniejszą pracę.

Podnośniki

Podnośnik hydrauliczny jest rzeczą, na której warsztat samochodowy nie powinien oszczędzać w ogóle. Wynika to z kilku prostych faktów. Po pierwsze musi mieć on atest. Przechodzić przeglądy itp. więc kupienie pierwszego z brzegu lepszego podnośnika może sprawić, że doprowadzenie go do stanu technicznego zgodnego z normami, będzie kosztowało niemal tyle ile zakup nowego. Możemy również dojść do wniosku, że kupimy podnośnik, ale nie zgłosimy, że w ogóle go używamy. Zdejmuje z nas to kontrolę UDT, ale wiąże się z kolejnym ryzykiem. Co, jeśli podnośnik „puści” i auto klienta zostanie uszkodzone w stopniu, który nie kwalifikuje go do naprawy, lub co gorsza z nami pod nim, lub naszym pracownikiem. Każdy warsztat samochodowy ma podnośniki hydrauliczne i są one najbardziej niebezpiecznymi maszynami na warsztacie mechanicznym. Na nich na pewno nie warto przesadnie oszczędzać.